במעבר חד - אוסף תבניות למעברים בתיפוף

 

איתי קרדוד - מורה לתיפוף


איך להתחיל לעבוד על מעברים מגניבים בתיפוף?

מתופף תמיד רוצה לשפר את המעברים שלו על הסט - להיות מסוגל לאלתר מעברים שיהיו מגוונים, מדוייקים, מוזקליים ומרשימים.

אחת השיטות לשפר את המיומנות הזו, של ביצוע מעברים, היא לתרגל תבניות, שיש להן מבנה ברור של תפקידי ידיים ורגליים. ברגע שהתבנית ברורה והמתופף מבצע אותה ברמה טובה, הוא יכל לשנות את התופים עליהם יתופף ברגע נתון, אבל לבצע את אותו רצף מכות מבחינת סדר של ידיים ורגליים. לדוגמא, להחליף מכה של יד שמאל על סנייר, במכה על היי-הט, או טמטם קטן.

כך, כל תבנית כזו, שנלמדת, יש לה אינספור אפשרויות ביצוע, ורמת הדיוק נשמרת כי התבנית כבר מוכרת למתופף.

דגש חשוב - אין דבר כזה "קל" או "מהיר" בלימודי תיפוף. 
זה תמיד קשה, תמיד לאט, תמיד נדרש מאמץ כדי להתקדם וכדי להצליח לבצע ברמה טובה.

הרעיון של לימוד תבנית מסויימת, במטרה לבצע אותה בדרכים מגוונות על הסט, זה לא טריק חדש. לימודי יסודות בנויים על הרעיון הזה בדיוק - ללמוד תיפוף מיוחד ומורכב, ברמה טובה, עם הידיים, שיש בו טכניקה או מורכבות אחרת. להתאמן על הדבר הספציפי עוד ועוד עד שהביצוע מתחדד, ואז לבצע אותו על הסט, באופן מגוון - מהירויות משתנות, תופים משתנים.

אז מאיפה מתחילים?

מצורפים ארבעה קטעי וידאו של תבנית בסיסית של 4 מכות שאחת מהן היא בס:

https://www.youtube.com/watch?v=LMvHyjgojPo


https://www.youtube.com/watch?v=Uf5jIrUCS7Q


https://www.youtube.com/watch?v=thh_V3AAgLA


https://www.youtube.com/watch?v=Mb_FFA_iwRo


המלצה לדרך עבודה:
נסו להתאמן בצורה כזו, שאתם מחלקים את הזמן והמאמץ שלכם בין 4 הדוגמאות באופן פחות או יותר שווה.

אם תהיה תבנית אחת שמצליחה לכם יותר מאחרות, אתם עשויים לרצות לבצע אותה יותר ולנטוש כמעט לחלוטין את
התבניות האחרות, במקום להתאמן עליהן, דווקא יותר, כדי לבצע גם אותן ברמה טובה.

בהצלחה ובהנאה
איתי קרדוד

Comments

Popular posts from this blog

מתופף, לאן אתה ממהר? (מה לא טוב בלתופף מהר?)

מכות יחידות - הבסיס הכי חשוב בתיפוף (single stroke)